ETAPE pentru productivitate personală



La finalul lunii octombrie vă invit să participați la un workshop online despre productivitatea personală.

Așa cum îmi spunea o prietenă, pentru multă lume cuvîntul „productivitate” nu are o conotație pozitivă – încă mulți oameni se gîndesc automat la „productivitatea muncii” – aparent echivalentă cu munca intensă, într-un ritm suprasolicitant.

Continue reading
Posted in Imbunatatire, Lean, Training | Tagged , , , | Leave a comment

Lean 101 în sistemul de sănătate

Am revizuit, actualizat și completat cursul de inițiere în Lean pentru sistemul de sănătate.

Deși la noi principiile Lean nu prea se regăsesc în sistemele de management din spitale, clinici, cabinete medicale, farmacii sau laboratoare de încercări, sper ca acest curs să fie util managerilor care vor să inoveze modul în care se desfășoară activitățile, nu doar cele de specialitate, medicale, ci și toate activitățile suport din organizațiile lor.

Aștept întrebări sau sugestii!

Numai bine tuturor!

Posted in Lean, sanatate, Training | Tagged , , , | Leave a comment

Ce pare interesant?

Ceva interesant?

Aștept întrebări sau comentarii!

Posted in Instrumente, Lean, Training | Tagged , | Leave a comment

Valoarea pentru client și Biserica

Cred că organizația cel mai puțin interesată de valoarea pentru client este Biserica. Sau poate Biserica este singura organizație fără clienți?

Departe de mine intenția de a face aici o dezbatere religioasă. Dar, din punct de vedere profesional, nu reușesc să îmi dau seama dacă serviciile oferite de Biserica ortodoxă, ca instituție, adaugă sau nu valoare și pentru cine anume.

Continue reading
Posted in clienti | Tagged | 1 Comment

Valoarea pentru client – un subiect inepuizabil

Citeam ieri despre numele copilului lui Elon Musk și imediat mi-a apărut în fața ochilor (interiori, desigur) întrebarea: „Cine este clientul atunci cînd părinții aleg numele copilului lor?

Orice activitate pe care o facem, ca să aibă rost, trebuie să adauge valoare pentru cineva, adică să satisfacă o nevoie, fie ea și implicită, a cuiva. Problema este să ne dăm seama cine este clientul în cazul fiecărei decizii pe care o luăm, al fiecărei acțiuni pe care o facem, astfel încît să nu prea facem lucruri fără rost.

Continue reading
Posted in analiza, auto-cunoastere, Lean, valoare pentru client | Tagged , | Leave a comment

De la SMED la SWEB

Azi am citit un articol interesant, despre SWEB! 😉

SWEB este acronimul de la Single-Week Exchange of Business, o adaptare a SMED în aceste condiții de criză creată de vestitul COVID-19.


SMED, în varianta propusă de Shingo, pare să fie o metodă aplicabilă doar în anumite tipuri de industrie. A apărut în industria auto, se folosește în cazul echipamentelor complexe, scumpe, cu productivitate mare, a căror oprire și repornire implică pierderi mari. Poate ați văzut sau v-ați confruntat cu situații în care trecerea de la prelucrarea unui tip de piese la prelucrarea altuia, la un anumit post de lucru, implică ore sau chiar zile (mai multe schimburi) de lucru, pentru a seta, regla și măsura parametrii de lucru, înainte de a autoriza trecerea la un lot nou de produse.

Continue reading
Posted in Imbunatatire, Instrumente, Lean, schimbare | Tagged , , | Leave a comment

Marea risipă

Posted in Imbunatatire, Philean | Tagged , | Leave a comment

Valoarea pentru client în retail

Azi am scris, pe un alt blog, despre experiențele și impresiile mele, din magazinele de pe la noi. Valoarea pentru client este doar un slogan, dar fără vreo legătură cu ceea ce se întîmplă în realitate.

Voi ce credeți?

Posted in Imbunatatire, valoare pentru client | Tagged , | Leave a comment

Despre valoarea pentru clientul produselor de tip petshop

Despre valoarea pentru client am tot vorbit. Este greu și ușor în același timp să-l întrebi pe client ce vrea/ce are nevoie și să-l asculți, pentru a înțelege ce îi este cel mai util. Cel mai ușor este ca cel care crede că le știe pe toate să ia decizii în numele celor necuvîntători (fie pentru că nu au fost întrebați, fie pentru că nu pot vorbi, la propriu!)

Există un proverb care spune că poți duce un cal la apă, dar nu-l poți obliga să bea, dacă el nu vrea. Cam așa este și cu clientul. Îi poți vinde ceva ce nu-i trebuie sau ce nu-l satisface prea mult, dar nu-l poți păcăli de prea multe ori sau chiar deloc (pe unii dintre ei). Și așa ajungem la neuroștiințe, la neuromarketing, la studii extrem de costisitoare și de complexe, pentru a înțelege cum ia clientul decizia de cumpărare și care este comportamentul atunci cînd vrea să cumpere ceva. Dar mulți producători nu pot pierde timpul pentru a sta de vorbă cu clientul real, fizic, atunci cînd decid lansarea unui nou produs pe piață.

Continue reading
Posted in Lean, valoare pentru client | Tagged , | Leave a comment

Despre pierderile de zi cu zi

Cînd le cer altora să găsească pierderi în modul lor curent de lucru, de obicei mai toată lumea zice că într-o zi de muncă pierderile ar fi cam 5-10% din timpul liucrat. Realitatea este de multe ori diferită și cauza este că de multe ori nu putem sesiza pierderile comparînd ce trebuia să obținem față de ceea ce am realizat, ci ceea ce am fi putut obține față de ce am obținut (dacă vorbim de rezultate) sau resursele consumate efectiv, față de cele suficiente și necesare pentru obținerea rezultatelor.

Continue reading
Posted in Imbunatatire, pierderi | Tagged , , | Leave a comment