Philean SRL este o firmă de training şi consultanţă înfiinţată în 2014. Activităţile sînt diferite, în mai multe domenii, dar toate avînd în comun îmbunătăţirea continuă, fie că este vorba de abordări organizaţionale sau personale.
Strategia Philean
De la înfiinţare Philean şi-a ales ca grup ţintă organizaţiile care doresc să-şi îmbunătăţească încontinuu procesele, performanţele, planurile, managementul, relaţiile dintre toţi cei implicaţi sau orice alte aspecte organizaţionale relevante. Experienţa noastră de pînă acum demonstrează încă o dată, dacă mai era nevoie, că Juran a avut dreptate atunci cînd a spus că:
Din acest an lansăm o suită de servicii pentru persoane fizice, organizate sub forma unor serii de discuţii pe teme legate de auto-cunoaştere şi auto-dezvoltare personală.
Nu este vorba despre cursuri, nici despre consiliere psihologică, ci doar de organizarea de întîlniri care să constituie puncte de pornire pentru introspecţie şi pentru auto-conştientizarea propriilor moduri în care percepem realitatea, gîndim, simţim, decidem, acţionăm şi interacţionăm în mod curent. Chiar dacă, la nevoie, vor exista mici intervenţii pentru aport de cunoştinţe care să clarifice unele concepte sau metode de lucru, în fapt participanţii vor pune în discuţie propriile puncte de vedere, nu pentru a stabili apriori ce este bine şi ce este răi, ci pentru a înţelege cum şi de ce acţionăm într-un mod sau altul într-o situaţie anume.
Nu căutăm soluţii, nu facem recomandări – importante sînt procesele, de a căror conştientizare şi înţelegere depinde calitatea vieţii noastre. De aceea scopul principal al întîlnirilor propuse este descoperirea diversităţii perspectivelor şi alegerilor posibile. Fiecare participant va putea apoi decide dacă şi ce anume consideră că are de îmbunătăţit în continuare.
De ce?
Servicii de training şi consultanţă! La o simplă căutare pe Internet, apar sute, dacă nu mii de firme cu aceleaşi preocupări. Philean SRL este deci una dintre toate aceste firme, alături de multe altele. Mai mult, domeniul de activitate (îmbunătăţirea continuă) nu pare să aibă legătură cu urgenţele ce trebuie rezolvate fără întîrziere sau cu cerinţele reglementate prin lege. Nici nu oferă soluţii la cheie. Şi nici nu acceptă orice solicitare, făcînd orice promisiuni pentru a obţine un contract.
Şi atunci, întrebarea care apare în mod logic este: “de ce” Philean?
Misiunea Philean este să contribuie la schimbare, acea schimbare care să ducă la îmbunătăţire continuă, pornind de la schimbarea personală spre schimbarea organizaţională, sectorială, socială, ştiind că o viaţă mai bună nu poate veni decît dacă toţi ne apreciem şi ne îmbunătăţim chiar noi viaţa, pas cu pas.
Philean se bazează pe cîteva valori – cheie:
- Responsabilitate şi conştientizare pentru toate faptele şi deciziile, fie ele explicite sau implicite, personale sau de grup
- Creativitate, ingeniozitate, dar şi rigoare în abordarea situaţiilor curente, pentru a evita automatismele, stereotipurile, prejudecăţile şi toate capcanele ce pot apărea din obişnuinţele vieţii cotidiene
- Încredere în sine, în potenţialul propriu şi al celorlalţi, ce trebuie declanşat pentru a accepta schimbarea în bine şi îmbunătăţirea continuă – personală, la nivel de grup, organizaţie şi de comunitate
- Integritate, mai ales în relaţie cu sine, precum şi în relaţie cu toţi ceilalţi, pentru a pune în armonie dorinţele, nevoile şi capacităţile personale
- Bucurie, satisfacţie personală, provenite din urmărirea misiunii alese şi a satisfacerii aşteptărilor celorlalţi, indiferent de cît de diverşi, interesanţi, apropiaţi sau nu ar fi.
Serviciile pe care le oferă Philean pornesc de la o filozofie simplă de viaţă, uşor de sintetizat în cîteva principii de bun simţ:
- Fiecare persoană are dreptul la propriile credinţe, atitudini, modele, opinii, greşeli, concepţii etc., ceea ce nu înseamnă că noi vom renunţa la misiunea şi valorile noastre, promovîndu-le în interacţiunile cu ceilalţi.
- Îmbunătăţirea continuă începe prin paşi mici, dar făcuţi constant, cu entuziasm şi pasiune pentru simplificarea activităţilor de zi cu zi – ceea ce înseamnă un efort constant pentru conştientizarea acţiunilor curente şi pentru dezvoltarea competenţelor noastre cognitive.
- Succesul pentru noi înseamnă să semănăm seminţele îndoielii, pentru ca tot mai multe persoane dintre cele cu care venim în contact să înveţe să gîndească mai liber şi să-şi exprime propriile opinii, să se cunoască mai bine şi să-şi asume în mod conştient responsabilitatea pentru deciziile luate, indiferent dacă au dus la consecinţe pozitive sau negative.
- Ne propunem să învăţăm din greşeli, pentru că nu credem că avem întotdeauna dreptate, ci pentru că avem încredere în potenţialul nostru de a evolua continuu.
Deci, de ce Philean? De ce ne-ar alege cineva pe noi şi nu ar dori sa lucreze cu o altă firmă, din cele care îşi alătură numelui fel de fel de abrevieri sau simboluri – ca ©, ® sau T?
Pentru că noi am învăţat deja din experienţă ceea ce spunea Mahatma Gandhi:
„Fii schimbarea pe care vrei să o vezi în lume. Schimbarea lumii este dificil de realizat, schimbarea propriei persoane este mult mai uşor de obţinut.”,
de aceea propunem soluţii ce pornesc de jos în sus, de la simplu spre complex, pentru a căpăta încredere că drumul ales este cel bun şi că, odată cunoscut, devine din ce în ce mai uşor. Nu există scurtături, dar – pas cu pas – poteca se lărgeşte în faţa ochilor şi tot mai mulţi tovarăşi vor fi dispuşi să ne însoţească!
Schimbarea organizaţională viabilă nu apare la comanda celui care deţine puterea! Schimbarea durabilă în mai bine este posibilă doar după ce se dezvoltă o atitudine individuală favorabilă îmbunătăţirii continue, care vine ca urmare a schimbării modului fiecăruia de gîndire. Deci intervenţiile trebuie să pornească de la nivel individual spre nivel organizaţional, pentru că doar dacă
„Fiecare dintre noi poate face o mică schimbare în lumea din jurul nostru.”
(Lamar S. Smith),
atunci se va putea realiza o schimbare semnificativă pe termen lung.
Aşadar, fie că vreţi rezultate mai bune la nivel organizaţional, profesional sau personal, o îmbunătăţire este posibilă doar dacă mai întîi facem ca fiecăruia să ne fie mai bine, iar de-abia apoi ne putem gîndi la performanţe de grup, organizaţionale sau sociale mai bune! Să ne gîndim un pic împreună. În avioane se spune că, în caz de depresurizare a cabinei, după ce masca de oxigen este eliberată automat, fiecare trebuie mai întîi să tragă de cea mai apropiată mască şi să şi-o poziţioneze peste nas şi gură, iar de-abia apoi să îl ajute pe cel de alături – copil sau o altă persoană aflată în dificultate. Această recomandare nu are nicio conotaţie legată de individualism, egoism sau de legea junglei, fiind doar o constatare a faptului că doar după ce te-ai ajutat pe tine, eşti capabil(ă) să îi ajuţi şi pe ceilalţi. De ce ar fi diferit în alte situaţii? În realitate, aşa este, indiferent de împrejurare – schimbarea pe bază de decret nu este viabilă, fiind reversibilă imediat ce cel care a semnat ordinul nu se mai uită în direcţia noastră!
Ce?
Philean are plăcerea de a activa în domeniul îmbunătăţirii continue, prin TRAINING şi CONSULTANŢĂ!
Iată ceea ce ne place să facem:
A. Training
Avem în portofoliu două mari categorii de cursuri, în concordanţă cu potenţialii clienţi cărora ne adresăm:
A.1. Training pentru dezvoltare organizaţională
A.2. Training pentru auto-cunoaştere şi auto-dezvoltare personală
A.3. Stagii la cerere
B. Consultanţă
Mai multe detalii – contact la info@philean.ro.