FAQ – Curs Lean Six Sigma Green Belt – iunie 2011 – România

Au început să sosească întrebări referitoare la cursul anunţat săptămîna trecută. Voi încerca să le sintetizez aici şi aştept în continuare orice alte solicitări de clarificare a condiţiilor de participare sau orice alte întrebări de la cei interesaţi şi nu numai. 🙂

1.      Principiile / instrumentele Lean Six Sigma se pot aplica în orice domeniu, sau doar în activitatea de producţie?

Lean Six Sigma înseamnă răspuns rapid la cererea clientului (intern sau extern), cu nivel maxim calitate a serviciului şi preţ minim posibil. Lean Six Sigma se poate aplica oriunde există procese, deoarece orice activitate umană implică realizarea unor procese (prin proces înţelegîndu-se acea succesiune de operaţii care transformă un set de elemente de intrare – materiale, metode de lucru, informaţii, resurse de oameni şi competenţe, echipamente, condiţii de lucru, sisteme de organizare, sisteme de facilităţi, reglementări legale, reguli interne, coduri de conduită, elemente culturale, … – într-un set de elemente de ieşire – produse (bunuri), servicii, lucrări, sisteme, informaţii, reguli, decizii, …).

Exemple de situaţii posibile de aplicare:

– Lean în universităţi: gestiunea fluxului de candidaţi la examene, de exemplu

– Lean în cabinete medicale şi spitale: gestiunea fluxului de pacienţi, reducerea duratei de imobilizare a paturilor din spitale

Lean în administraţia publică: scurtarea duratei de reacţie la cererile clienţilor

– Lean în depozite şi comerţul en-gros: optimizarea distanţelor de transport şi a manipulărilor stocurilor

– Lean în construcţii: ţinerea sub control a Lead Time

– Lean în educaţie

– Lean în sectorul bancar: cozi minime la ghişee

– Lean în MRU: studiile arată că între 21%-80% din costurile procesului de recrutare, angajare, plată şi terminare a contractului de muncă pot fi reduse prin identificarea activităţilor care nu adaugă valoare

– 

Ba chiar…            Lean în biserică, pentru ca durata uzuală a slujbei să nu fie mult depăşită atunci cînd se depăşeşte numărul mediu de enoriaşi

Şi nu trebuie uitat ce spunea Deming în anii ’90: “85% dintre cauzele insatisfacţiei clienţilor provin din lipsa de eficienţă a sistemelor şi proceselor, nu  din modul în care lucrează angajaţii. Rolul managementului este să îmbunătăţească procesele, nu să ceară insistent oamenilor să lucreze mai bine”.

2.      Cu cît timp înainte de a începe prima serie se vor furniza detalii exacte despre locaţia de desfăşurare a cursului?

Anunţul va fi făcut public în luna aprilie.

3.      Pentru organizaţiile care vor beneficia de reduceri conform strategiei indicate, cum se calculează reducerile?

Cei care se află în această situaţie sînt rugaţi să solicite o factură proforma înainte de a face plata, pentru a se cunoaşte suma exactă de plată, conform reducerilor oferite.

4.      Pentru cei care nu au un loc de muncă, dar sînt interesaţi să participe la curs, aceştia pot veni în calitate de colaboratori ai unor organizaţii sau trebuie să fie neapărat angajaţi ai unei organizaţii?

Cursul se adresează cu precădere celor care au avut deja o experienţă la un loc de muncă şi cunoştinţe practice despre procesele specifice, organizarea internă, cultura organizaţională, oportunităţile de îmbunătăţire din cadrul unei organizaţii. Nu este insa neaparat necesar ca în momentul participării la curs să existe  un anumit tip de raporturi de muncă intre participant si organizatie, însă ar fi bine să existe posibilitatea de a realiza efectiv un proiect de îmbunătăţire pentru rezolvarea unei probleme reale dintr-o organizaţie.

Voi completa această listă pe măsură ce vor apărea noi întrebări, pe care le aştept cu interes.

Numai bine,
Cristina

This entry was posted in Lean, Lean Six Sigma, Romania, Training and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *