Iesirea din labirint

 V-aţi gîndit vreodată că multe dintre activităţile care se realizează într-o organizaţie se desfăşoară ca într-un labirint? Adică oamenii încep—adesea cu entuziasm—activitatea, iar pe parcurs mulţi deviază de la calea cea mai simplă, cea mai rapidă şi cea mai ieftină pentru a rătăci pe căi întortocheate şi deseori blocate, pînă la obţinerea rezultatelor necesare.

De multe ori, depăşirea termenelor este ceea ce se observă imediat în aceste cazuri de “rătăciri”. Însă pierderile globale sînt mult mai mari, şi ar putea fi evidenţiate pe multiple planuri (realizarea aceleiaşi activităţi în foarte multe feluri, refacerea unor activităţi, ore suplimentare, demotivare).  De aceea preocupările pentru îmbunătăţirea proceselor unei organizaţii ar trebui să urmărească “îndreptarea” şi “semnalizarea” traseelor din labirint, pentru a reduce probabilitatea de “rătăcire” a drumului direct către ţinta propusă.

Dacă ar fi să ne referim şi la eficienţa activităţilor, ar trebui să ştiţi că, în medie, activităţile care adaugă valoare produselor sau serviciilor furnizate clienţilor reprezintă doar circa 5% din totalul activităţilor efectuate într-o organizaţie.  După cum spunea Peter Drucker: “Nimic nu este mai nefolositor ca realizarea cu maximă eficienţă a ceea ce nu este de fapt necesar.”. Aşadar, înainte de a trece la îmbunătăţirea proceselor interne, ar trebui să “sistematizaţi” organizaţia-labirint, pentru a deveni o organizaţie-parc (spaţii largi, aerisite, motivante, cu cîteva trasee clar delimitate, dar flexibile).

Dacă vi se pare că faceţi parte dintr-o organizaţie-labirint, vă invit să descoperiţi cîteva instrumente utile pentru ieşirea din labirint, specifice sistemelor Lean de management. Principiile Lean se aplică în orice tip de organizaţie, adică oriunde există procese şi necesitatea de productivitate, competitivitate, costuri directe şi indirecte reduse, durate mici de satisfacere a cerinţelor clienţilor, stocuri minime, flexibilitate si personalizarea produselor în funcţie de cerinţele clientului, fără investiţii semnificative.

Participarea la stagiile de training propuse vă va permite astfel să cunoaşteţi principiile Lean şi să aplicaţi o serie de metode cu un impact major asupra organizării, gestionării eficiente şi îmbunătăţirii proceselor interne din cadrul firmei dvs. Aceste obiective pot fi atinse deoarece cursul are o structură modulară şi se utilizează metoda activă de formare, care implică alternarea părţilor de aport teoretic cu lucrul în subgrupe (exerciţii, simulări, jocuri de roluri, schimburi de experienţă, studii de caz, discuţii etc.).

Avantajul participării este că metodele prezentate au fost deja verificate de mai multe ori în practică în România, începînd din 2004, iar firmele care au aplicat Lean au obţinut rezultate semnificative, respectiv o îmbunătăţire a productivităţii cu 5—30%, concomitent cu o reducere a timpului de producţie cu circa 80% şi o diminuare cu aprox. 50% a stocurilor.

Vă stau la dispoziţie pentru orice informaţii suplimentare dorite.  Ataşez şi cîteva materiale utile celor interesaţi.

Numai bine, Cristina.  

invitatie_stagiilean-03-2009

cuprinsstagiilean-03-2009

formular_stagiilean-03-2009

experienta_trainer

phileanct-oferta-generala-2009

This entry was posted in Imbunatatire, Instrumente, Lean, Training and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *