Lean Retail

Lean este util de aplicat în operațiile de tip retail, urmărind eficiența maximă a activităților, prin orientarea spre valoarea adăugată pentru client, identificarea și eliminarea pierderilor din activitățile curente, respectiv:

  • Produsul adecvat la locul adecvat la momentul adecvat
  • Procese simple, personalizate pentru categoriile esențiale de clienți
  • Sarcini clare și simple de lucru
  • Evitarea pierderilor de timp, efort uman, materiale, entuziasm
  • Moral crescut în rândul angajaților.

Pierderi în Retail? Nenumărate!

  • Prea multe articole cu ritm lent de vânzare
  • Stocuri fără mișcare
  • Stocuri prea mari
  • Transportul repetat al produselor dintr-un loc în altul
  • Deplasarea repetată a angajaților dintr-un loc în altul
  • Manipularea dublă, triplă, multiplă a unor produse
  • Spații reduse, în care se aglomerează persoane, produse sau în care accesul este dificil
  • Spații goale, dezordonate sau nearanjate
  • Erori de etichetare
  • Activități similare, realizate diferit
  • Produse defectate, greșit amplasate, greșit etichetate
  • Produse similare aflate în locuri multiple
  • Produse foarte căutate amplasate în locuri mai greu de găsit
  • Metode logistice foarte complexe sau neunitare
  • Durate mari de așteptare
  • Decizii luate fără a avea date fiabile
  • Promoții de produse lansate prea devreme sau prea târziu
  • Angajați care au comportamente foarte diferite
  • Comunicare internă insuficientă
  • etc.

Aștept întrebări, sugestii sau propuneri!

Lean Retail implică discuții dificile, la fel ca Lean în HORECA, deși în mare parte totul ajunge la aspecte de bun simț.

PS În poza de la început există minim 2 greșeli – vă invit să le descoperiți!