Lean Retail – Observații (1)

Lista pierderilor în magazinele mari (în unele dintre ele, cel puțin) pare să fie nesfârșită…

Iar cauza de bază pare să fie accentul pus pe munca manuală și mai puțin pe utilizarea avantajelor pe care aplicațiile IT le pot oferi.

Fără a generaliza, pentru că nu am pretenția că aș cunoaste toate modurile de organizare a diferitelor tipuri de magazine din toate locurile de peste tot din lumea largă, am observat că există o serie de activități al căror scop inițial este tocmai să adauge valoare pentru client, a căror crasă ineficiență este recuperată prin munca slab plătită a angajaților.

Și astfel apare cercul vicios: angajații nemulțumiți de salarii execută activitățile menținându-se pe linia de minimă rezistență, fără atenție la detalii și la performanțe, erorile apărute sunt de regulă identificate de clienți – cu costuri suplimentare pentru magazin (daune, reduceri de preț etc.), satisfacția clienților scade, iar performanțele financiare scad și ele în consecință.

Soluții există, unele deja funcționează, altele ar putea fi ușor implementate în sistemele informatice, pentru a ușura munca manuală a angajaților. Iar cercul vicios ar putea fi întrerupt și sensul inversat: muncă mai eficace și mai eficientă, deci satisfacție mai mare și performanțe mai bune.

Ce zic experții în retail? Aștept comentariile vostre, desigur!

Vezi și continuarea!

This entry was posted in Lean and tagged , . Bookmark the permalink.

1 Response to Lean Retail – Observații (1)

  1. Pingback: Lean Retail – Observații (2) | Lean Blog Romania

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *