Lean Retail – Observații (2)

Vineri am fost la magazin, pentru cumpărăturile săptămânale.

La casă, prețul total a fost de 103 lei și ceva „bănuți”, cum tot aud într-o reclamă stupidă de la TV (la niște suplimente alimentare, care nu contează că au prețul de vreo 60 de lei cutia, dacă mai ai de plată niște „bănuți” în plus!).

După ce am plătit, casiera mă surprinde cu întrebarea „Ce cadou vreți să primiți – un pachețel cu cîteva felii de șuncă sau o sticluță cu lapte cu cacao?” – avea câteva bucăți din fiecare produs la îndemână. S-a supărat când am refuzat cadoul neașteptat – șunca nu era marca pe care o cumpăr de obicei, iar laptele îndulcit nu este acceptabil în dieta mea.

Ajunsă acasă, am aflat de la TV că magazinul respectiv împlinește un număr de ani de existență în România și își recompensează clienții (doar pe cei care cumpără de mai mult de 100 lei pe un bon) cu un cadou – la alegere, zic ei! Alegere? Wrong choice of words! Mai degrabă o alternativă între 2 produse alese de alții!

Așadar, recompensele nesolicitate (limitative, inutile pentru unii clienți) adaugă valoare pentru client sau nu?

Mie oferta mi s-a părut de prost gust. În primul rând pentru că erau produse alimentare, iar fiecare are gusturile lui. În al doilea rând că nu era o alegere – mai degrabă o întrebare cu răspuns impus. Altora poate li se pare un chilipir, deși se adresează doar celor care trec peste un barem!

Una peste alta, promoția sau publicitatea făcută satisface, atrage sau fidelizează clienții care cumpără peste o sumă x? Sau îi face pe cei care fac zilnic cumpărături de valoare mai mică să cumpere mai mult, pentru a primi un cadou? Nu știu – poate că intern se fac studii de satisfacție, deși casiera nu a notat nicăieri că am refuzat cadoul și de ce – deci date reale pentru un studiu corect nu există.

Cum nu știu pe baza căror date se iau deciziile de acest fel și nu vreau să îmi exprim bănuielile despre cum se aleg în fiecare magazin „cadourile” oferite clienților, pot doar să spun că experiența relatată mie mi-a produs insatisfacție, pentru că recompensele nesolicitate nu adaugă valoare, din punctul meu de vedere.

Prinși în iluzia alegerilor

Voi ce credeți? Vă bucură surprizele de acest gen? Ce părere aveți de reacțiile persoanelor de la casă, atunci când refuzați diversele nimicuri oferite drept cadou promoțional?

Vezi și primul post!

This entry was posted in Lean, Lean Retail, pierderi, Satisfactia clientilor and tagged , , . Bookmark the permalink.

1 Response to Lean Retail – Observații (2)

  1. Pingback: Lean Retail – Observații (1) | Lean Blog Romania

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *