Ceva interesant?
Aștept întrebări sau comentarii!
Ceva interesant?
Aștept întrebări sau comentarii!
Cred că organizația cel mai puțin interesată de valoarea pentru client este Biserica. Sau poate Biserica este singura organizație fără clienți?
Departe de mine intenția de a face aici o dezbatere religioasă. Dar, din punct de vedere profesional, nu reușesc să îmi dau seama dacă serviciile oferite de Biserica ortodoxă, ca instituție, adaugă sau nu valoare și pentru cine anume.
Continue readingCiteam ieri despre numele copilului lui Elon Musk și imediat mi-a apărut în fața ochilor (interiori, desigur) întrebarea: „Cine este clientul atunci cînd părinții aleg numele copilului lor?”
Orice activitate pe care o facem, ca să aibă rost, trebuie să adauge valoare pentru cineva, adică să satisfacă o nevoie, fie ea și implicită, a cuiva. Problema este să ne dăm seama cine este clientul în cazul fiecărei decizii pe care o luăm, al fiecărei acțiuni pe care o facem, astfel încît să nu prea facem lucruri fără rost.
Continue readingAzi am scris, pe un alt blog, despre experiențele și impresiile mele, din magazinele de pe la noi. Valoarea pentru client este doar un slogan, dar fără vreo legătură cu ceea ce se întîmplă în realitate.
Voi ce credeți?
Despre valoarea pentru client am tot vorbit. Este greu și ușor în același timp să-l întrebi pe client ce vrea/ce are nevoie și să-l asculți, pentru a înțelege ce îi este cel mai util. Cel mai ușor este ca cel care crede că le știe pe toate să ia decizii în numele celor necuvîntători (fie pentru că nu au fost întrebați, fie pentru că nu pot vorbi, la propriu!)
Există un proverb care spune că poți duce un cal la apă, dar nu-l poți obliga să bea, dacă el nu vrea. Cam așa este și cu clientul. Îi poți vinde ceva ce nu-i trebuie sau ce nu-l satisface prea mult, dar nu-l poți păcăli de prea multe ori sau chiar deloc (pe unii dintre ei). Și așa ajungem la neuroștiințe, la neuromarketing, la studii extrem de costisitoare și de complexe, pentru a înțelege cum ia clientul decizia de cumpărare și care este comportamentul atunci cînd vrea să cumpere ceva. Dar mulți producători nu pot pierde timpul pentru a sta de vorbă cu clientul real, fizic, atunci cînd decid lansarea unui nou produs pe piață.
Continue reading Cînd le cer altora să găsească pierderi în modul lor curent de lucru, de obicei mai toată lumea zice că într-o zi de muncă pierderile ar fi cam 5-10% din timpul lucrat. Realitatea este de multe ori diferită și cauza este că de multe ori nu putem sesiza pierderile comparînd ce trebuia să obținem față de ceea ce am realizat, ci ceea ce am fi putut obține față de ce am obținut (dacă vorbim de rezultate) sau resursele consumate efectiv, față de cele suficiente și necesare pentru obținerea rezultatelor.
De ce nu am aplica acasă principiile Lean?
Tocmai am scris un articol despre ce ar însemnă să ne curățăm casa de surplusul de obiecte pe care le avem de obicei, dar de care ne lovim doar atunci cînd nu mai avem spațiu suficient de stocare (iar pentru cei care au garaje, poduri sau pivnițe, lucrurile se adună chiar mai mult și mai repede!)
Voi unde și cum ați aplicat principiile sau vreunele dintre instrumentele Lean acasă?
La cursurile despre Lean, încerc să-i conving pe oameni că tot ceea ce facem la un moment dat contează într-un fel sau altul.
Ca urmare a ceea ce facem, apar rezultate sau consecințe care pot fi împărțite în minim 2 categorii, în funcție de diferite criterii: dorite sau nedorite, intenționate sau neintenționate, utile sau inutile, benefice sau malefice.
Continue reading